Wednesday, December 15, 2010

Membongkar Rahsia Dajjal


Bismillahirahamannirahim....
Assalamualaikum....


Dicopy Paste Dari Blog=http://seleksibuku.blogspot.com/2009/12/ulasan-buku-membongkar-misteri-dajjal.html


Salam semua. Kali ni saya mahu sedikit mengulas mengenai buku pertama karya Encik Nurani Maarif, Membongkar Misteri Dajjal. Terima kasih kepada beliau kerana memberikan saya keizinan untuk mengulas buku beliau secara panjang lebar.






Tajuk: Membongkar Misteri Dajjal
Tebal keseluruhan: 304 halaman
Penerbit: Hijjaz Records Publishing
Pengarang: Muhammad Nurani Maarif (Laman Web Beliau=http://kalamnurani.wordpress.com/ )
Harga: RM 37.90


Pertama kali saya mengetahui kehadiran buku ini di pasaran adalah ketika saya melayari laman web Penerbit Hijjaz Records. Saya sangat tertarik mengenai isu2 akhir zaman ini lebih2 lagi kulit buku ini mempunyai ilustrasi piramid bermata satu, simbol yang sangat sinonim dengan Dajjal laknatullah. Buku ini merangkumi 2 topik penting dan saling berkait antara satu sama lain iaitu misteri Dajjal & misteri dunia. Siapa pernah sangka semua misteri dunia dengan individu Dajjal ini ada kaitan antara satu sama lain. Buku inilah yang pertama sekali mengemukakan teori ini!!

Tiada fitnah yang lebih besar dan dahsyat berbanding fitnah Dajjal. Diktator2 yang disebut dalam al-Quran seperti Namrud dan Firaun tidak juga dianggap fitnah yang dahsyat walaupun kedua-duanya cuba untuk membunuh Nabi Allah. Ceaser, Attila the Hun, Mussolini bahkan Hitler yang menghapuskan jutaan Yahudi ketika Perang Dunia Kedua tidak juga disebut sebagai pembawa fitnah yang dahsyat. Dajjal lah pembawa fitnah terdahsyat. Namun, siapakah Dajjal ini?

Terdapat pelbagai teori mengenai Dajjal telah dikemukan ramai penulis Muslim seluruh dunia. Persoalan ini telah dikemukan penulis dalam BAB 1 buku ini namun saya ada menambah sedikit maklumat yang saya anggap penting. Antara pendapat2 yg dikemukakan:


1-Dajjal itu kaum-Dajjal itu sama dengan Ya'juj Ma'juj-Dajjal itu ialah ialah kuasa Barat-Dajjal itu kaum Yahudi dll.

Pendapat ini bertentangan dengan hadis mengenai Tamim Ad-Dari yg telah berbual dengan Dajjal. Nabi Muhammad sendiri membenarkan apa yang dikatakan Tamim. Dajjal itu bukanlah kaum seperti yang dikatakan Tamim Ad-Dari ketika terdampar di sebuah pulau.

2-Dajjal itu makhluk gergasi bermata satu-Dajjal raksasa.

Bagi golongan yang berlandaskan logik sudah pasti mengatakan Dajjal seumpama ini tidak ada tempat dalam masyarakt moden hari ini. Namun, gergasi ini bukanlah gergasi sebagaimana dalam filem Ultraman. Bermata satu juga bukanlah bermakna satu mata sahaja di muka melainkan matanya buta sebelah.




“Barang siapa mendengar ada Dajjal maka hendaklah ia bersembunyi darinya. Demi Allah ada seseorang yang mendatanginya dan dia mengira bahawa ia beriman lantas dia mengikutinya kerana banyak syubhat atau kesamaran yang menyertainya.” [HR Ahmad, Abu Daud dan Hakim]

Tiada manusia yang dapat menahan dari fitnah Dajjal. Nabi Muhammad sendiri menyuruh kita bersembunyi dari Dajjal kerana fitnahnya yang hebat. Pengikut Dajjal terlalu ramai. Jika memang gambaran Dajjal sebagai raksasa yang menakutkan, mengapa banyak sekali orang yang mengikutinya? Bahkan nabi ada menyebut supaya melarikan diri darinya kerana sesiapa yang rasa dirinya berani untuk berhadapan dengan Dajjal akan menjadi pengikutnya yang setia pula. Tidak mustahil PULA Dajjal ialah gergasi yang berkebolehan untuk menyamar.

3-Dajjal tidak wujud

Pendapat ini boleh menyebabkan seseorang itu terkeluar dari Islam kerana mengingkari hadis Nabi. Nabi sendiri berwaspada terhadap fitnah Dajjal namun ada pula umat Islam yang mengingkarinya dengan mengatakan Dajjal itu hanyalah cerita yang dicipta hanya bagi menyesatkan manusia, mitos agama dan kefahaman terpesong. Dalam laman web Penerbit Hijjaz sendiri mempunyai satu komen dari pembaca yang mengingkari Dajjal. Lihat bahagian komen





Saidina Umar Al-Khattab sendiri pernah menyebut akan ada umat Islam yang akan mengingkari kewujudan Dajjal:

Umar Al-Khattab ada berkata di mimbar,"akan muncul di tengah kalian (Umat Islam) kaum yang mendustakan hukum rejam, Dajjal, terbitnya matahari dari Barat, azab kubur, syafaat, juga mendustakan kelompok yang bebas dari Neraka setelah terbakar darinya. Sekiranya aku menemui mereka, tentu aku bunuh mereka sebagaimana Kaum Aad dan Thamud terbunuh (dibinasakan Allah)..."

Nabi sendiri ada bersabda: Dajjal tidak akan muncul sehingga manusia telah lupa untuk mengingatinya, sehingga para imam tidak lagi menyebut-nyebutnya di mimbar-mimbar".

4. Dajjal itu hanyalah ideologi-manifestasi kejahatan-simbolik

5-Dajjal itu ialah individu


Penulis juga menyebut, kita harus faham, bentuk fitnah akan ditentukan mengikut 'Dajjal' yang kita pilih!! Sekali kita memilih Dajjal yang salah, maka selama-lamanya kita membina benteng pertahanan yang rapuh..








Komen pembaca ini jelas menunjukkan beliau jahil mengenai perihal Dajjal ini. Dalam buku ini ada menyebut isu nama AL MASIH ISA dan AL MASIH AD-DAJJAL.

Penulis menyebut dalam ms 4-6, menurut Ibnu Hajar dalam kitabnya, Fathul Baari, masalah ini adalah kesalahan yang diada-adakan. Nabi saw mengikut Al-Qadhi Ibnu Arabi, membezakan Dajjal sebagai AL-MASIH ADH DHALALAH (Al-Masih dengan kesesatan) manakala Nabi Isa disebut MASIH AL HUDA (Al-Masih dengan kebenaran).

Al-Masih bermaksud 'yang menghapus' dan juga 'yang mengembara'. Al- Masih Isa dipakaikan gelaran ini kerana menghapuskan penyakit2 di badan manusia dengan izin Allah. Dajjal juga dipakaikan dengan gelaran ini kerana menutupi kebenaran dengan kebatilan dan juga akan mengembara ke seluruh dunia.

Menurut buku ini, Dajjal sebenarnya telah pun mengembara seluruh dunia dan telah meninggalkan sedikit tanda sempena kehadirannya dahulu. Apakah tanda2 itu? Itulah MISTERI DUNIA.. semuanya hasil peninggalan Dajjal Laknatullah .. dari UFO hinggalah ke Atlantis..semuanya ada kaitan dengan Dajjal..







Penulis telah mengemukakan 13 senarai misteri dunia yang dipetik dari buku Jim Marrs. Salah satunya adalah misteri Antikythera Mechanism. Alat ini mungkin merupakan mesin hitung yang canggih. Mungkin ianya digunakan untuk menghitung pergerakan matahari, bulan dan planet dan mungkin juga digunakan sebagai kalendar.




Dokumentari History Channel, Ancient Discoveries juga menggunakan artifak ini sebagai permulaan dokumentarinya.

Penulis buku ini, Encik Nurani sependapat dengan Muhammad Isa Dawud yang menyatakan UFO hanyalah jin yang diciptakan Allah dan menjadikan Segitiga Bermuda sebagai tempat diam mereka. Gurun 'Area 51' juga sangat terkenal dengan lokasi rahsia yang famous dengan UFO.

Bermuda Triangle...

dan....

Area 51



Apa kaitan Area 51 dengan Bermuda Triangle yang famous dengan UFO?
Dikatakan hanya dua tempat jin tidak dapat dikalahkan iaitu di gurun dan di lautan luas. Nampak persamaannya? Saya sendiri terkejut dengan fakta dari buku Encik Nurani ini kerana sepanjang saya membaca buku2 misteri dunia, tidak sangka pula UFO, BERMUDA TRIANGLE dan AREA 51 berkaitan dengan Dajjal!!

Nabi saw ketika mengulas kata2 Tamim Ad-Dari ini menyebut pulau itu berada di laut Yaman. Kemudian baginda mengubah kata2nya, ia terletak di Timur. Persoalan lokasi pulau ini masih menjadi misteri. Namun, ada satu fakta yang kita perlu kita renungkan, ada sebuah pulau yang sudah lama hilang namun masih dicari-cari dan masih dikaji2... Ia mempunyai legasinya sendiri..Nama pulau ini menjadi tajuk berbgai filem & animasi sehingga menjadi nama hotel ...Ya, pulau itu ialah ATLANTIS! Anda perlu mendapatkan buku ini untuk mengetahui fakta2 kaitannya Dajjal dengan persoalan Atlantis..faktanya sungguh bagus.

ATLANTIS?


Hotel Atlantis di Dubai

Anda pernah dengar Merlin? Ahli sihir dalam kisah petualangan King Arthur ? Apa pula kaitan Merlin dengan Dajjal? Apa pula kaitan Atlantis, piramid Mesir, patung2 teracotta Shing Huangdi, kaum Mayan yang meramalkan 2012 sebgai tarikh bencana dengan watak Dajjal Laknatullah?
WWI, WWII bahkan WWIII juga merupakan konspirasi Dajjal ?? Pandangan anda terhadap dunia tidak akan sama selepas ini, setelah selesai membacanya.

Dapatkan buku ini di mana2 kedai buku berhampiran! Untuk menempah dengan penerbitnya, anda boleh kunjung ke laman web Penerbit Hijjaz Records.

-----

Rating buku ini saya beri 10/10 !!
Pandangan anda terhadap dunia tidak akan sama selepas ini, setelah selesai membacanya. Walaupun buku ini karya pertama beliau, banyak fakta yang saya tidak pernah baca dari buku2 lain ! Amat mengagumkan. Buku karya Encik Nurani ini merupakan buku yang one of its kind dengan mengemukakan teori2 baru yang perlu diketahui umat Islam. Jangan pandang enteng dan berasa kuat untuk menghadapi fitnah Dajjal.Dapatkan buku ini!

Encik Nurani Maarif juga sedang mengusahakan satu lagi buku, 2012:Di Ambang Armageddon.

21 Dis 2012 bukan tarikh kiamat. Petaka yg digambarkan hanya satu pendapat sahaja. Sebenarnya pada tarikh itu berlaku jajaran galaktik yg terjadi setiap 26,000 tahun. Impak fenomena ini tidak diketahui, andaian mengatakan akan berlaku ketidakseimbangan magnetik filed & gelombang solar. Itu jangkaan paling tepat. Buku 2012 adalah perincian fakta ini – Mayan, Hoppi, I Ching & Nostradamus. Hadis kedatangan Imam Mahdi, siapa Imam Mahdi & fakta Lain tg Imam Mahdi. Lain – fakta Amargeddon & WWIII. Barangkali ada surprise lain, sama-sama kita nantikan buku terbaru beliau dengan teori yang lebih menarik.

No comments:

Post a Comment